Psychosociální podmínky
- Všichni zaměstnanci školy vytváří dětem takové prostředí, aby se zde cítily spokojeně, jistě a bezpečně.
- Všechny děti mají ve škole stejná práva, stejné možnosti i stejné povinnosti. Nikdo není zvýhodňován.
- Osobní svoboda a volnost dětí je respektována do určitých mezí, které jsou ve škole stanoveny.
- Nově příchozím dětem nabízíme adaptační režim.
- Postupně vyřazujeme nezdravé soutěžení dětí.
- Převažuje pozitivní hodnocení, pochvaly. Podporujeme dítě nebát se, pracovat samostatně, důvěřovat si.
- Rozvíjíme citlivost dětí pro vzájemnou toleranci, ohleduplnost, zdvořilost, vzájemnou pomoc a podporu.
- Děti si v jednotlivých třídách sami vytváří pravidla chování ve skupině tak, aby se vytvořil kolektiv dobrých kamarádů, kde jsou všichni rádi.
- Pedagogičtí pracovníci se dostatečně věnují vztahům ve třídě a nenásilně tyto vztahy ovlivňují (prevence šikany).
- Všichni zaměstnanci školy respektují individuální potřeby dětí, reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování.
- Děti mají dostatek volného pohybu nejen na zahradě, ale v rámci možností i v MŠ.
- Pedagogičtí pracovníci zatěžují děti vždy přiměřeně, v rámci jejich možností, děti mají možnost kdykoliv relaxovat v klidných koutcích třídy.